Rynek nieruchomości jest prężnie działającą częścią gospodarki. Biurowce i budynki mieszkalne za naszymi oknami rosną jak grzyby po deszczu, a prace budowlane rozpoczynają się jedna za drugą. Jeśli ktoś planuje zakup własnego „M” – ma w czym wybierać. Tylko jak zdecydować się na tę jedną, właściwą lokalizację? Jak, w gąszczu ofert i możliwości, znaleźć jeden lokal w pełni spełniający określone wymagania?
Agent nieruchomości – zawód dla każdego?
Z pomocą przychodzi nam pośrednik nieruchomości, czyli osoba wspierająca sprzedaż mieszkań czy lokali użytkowych. Jej zadaniem jest przekonanie klienta, że to zakup właśnie tej nieruchomości jest szczytem jego marzeń. Praca ta opiera się na znalezieniu takiej oferty, która w największym stopniu zaspokoi potrzeby osoby szukającej nowego lokum. By rozpocząć pracę na tym stanowisku i móc zawodowo doradzać klientom rynku nieruchomości, trzeba oczywiście spełnić ustalone kryteria. Jest to bowiem zadanie wymagające nie tylko znajomości rynku nieruchomości, lecz także posiadania kompetencji społecznych, a więc odpowiedniego podejścia do klienta, nawiązywania i podtrzymania na czas negocjacji pozytywnych relacji, słuchania czy perswazji. Samo zaprowadzenie klienta pod właściwy adres już nie wystarczy. Tak jak w każdej branży, o potencjalnego kupca trzeba odpowiednio zadbać – tak, by zaufał agentowi i zechciał mu powierzyć dalsze poszukiwania. Co zatem zrobić, by zostać mistrzem w tej dziedzinie?
Kurs pośrednika nieruchomości
Z pomocą przychodzi nam kurs pośrednika nieruchomości. Oczywiście niektórzy uznają, że żadne przygotowanie nie jest im potrzebne, są bowiem urodzonymi sprzedawcami. Być może – zwłaszcza, że pewność siebie jest tu cechą wysoce cenioną. Ponadto, w związku ze zmianą przepisów, do wykonywania zawodu pośrednika nieruchomości żadna licencja nie jest wymagana. Mimo to warto zainteresować się ofertą szkoleń nieruchomości, traktując je nie jako zło konieczne, lecz możliwość rozwoju i ugruntowania swojej pozycji w pracy. Taki kurs nieruchomości nauczy kandydatów, jak radzić sobie w określonych sytuacjach, jak rozpoznać oczekiwania klienta (nawet te ukryte) i na czym skupić jego uwagę, przedstawiając daną ofertę. Jego ceny rozpoczynają się już od 800 zł przy zajęciach trwających 60 godzin – w nieco ponad tydzień można zatem znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces. Czy warto? Niech każdy przekona się sam!