W ostatnich latach transformacja cyfrowa stała się jednym z najistotniejszych elementów umożliwiających rozwój niemalże każdego biznesu. Czym dokładnie jest ten proces i dlaczego jest tak dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy?
Transformacja cyfrowa – definicja
Mianem transformacji cyfrowej określa się wykorzystanie nowoczesnych technologii do przekształcenia procesów przeprowadzanych w sposób analogowy na cyfrowe. Innymi słowy, stare procesy, które wymagały wiele zachodu i nierzadko wiązały się ze znaczącymi kosztami – zostały zastąpione uproszczonymi procedurami cyfrowymi.
Znanymi przykładami tego typu rozwiązań są np. aplikacje z kuponami sieci fast food czy gazetki promocyjne marketów umieszczone w analogicznych aplikacjach. Tego typu rozwiązanie jest korzystne dla obydwu stron: klient nie musi iść do sklepu lub do skrzynki na listy po gazetkę, a sklep – nie musi drukować oferty i zatrudniać kogoś, kto rozniósłby gazetki odbiorcom.
Co jest wykorzystywane podczas transformacji cyfrowej?
Powyższe rozwiązanie jest tylko jednym z przykładów tego, do czego może być wykorzystywana transformacja cyfrowa w dzisiejszym świecie. Wraz z rozwojem technologicznym, pojawiają się coraz to nowsze rozwiązania, dzięki którym można przyspieszyć wiele procesów, a także uprościć je i sprawić, że całość będzie przebiegać bez zarzutu.
Wdrażaniem tego rodzaju zmian zajmują się tzw. digital transformation companies, czyli firmy, które wyszukują dla innych przedsiębiorstw rozwiązań, dzięki którym zostanie przeprowadzona transformacja cyfrowa. Wśród opcji, które są dostępne, można wskazać m.in. przetwarzanie danych w chmurze czy IoT, czyli technologii która daje możliwość łączenia urządzeń Internetem, przy jednoczesnym przeprowadzaniu zapisu istotnych danych.
Dlaczego to dobre rozwiązanie?
Transformacja cyfrowa niesie za sobą wiele zalet, które – w dłuższej perspektywie – mogą przynieść korzyści finansowe, a także poprawić doświadczenie klienta, jak również odciążyć pracowników. Wśród największych plusów tego rozwiązania z pewnością warto wymienić:
- Możliwość rezygnacji z przestarzałych systemów – dzięki transformacji cyfrowej nierzadko można zrezygnować ze starych, nie działających w optymalny sposób systemów, które do tej pory były wykorzystywane do zarządzania firmą;
- Poprawę doświadczenia klienta – w dzisiejszych czasach to właśnie doświadczenie klienta ma bardzo duże – o ile nie największe – znaczenie. Zmieniająca się rzeczywistość sprawia, że klienci mają rosnące oczekiwania co do obsługi;
- Przyspieszenie powtarzalnych procesów – powtarzające się czynności, jak comiesięczne wystawianie faktur, można zautomatyzować;
- Zmniejszenie ilości powtarzalnych zadań dla pracowników – ta zaleta jest ściśle powiązana z poprzednią. Sprawiają, że pracownicy nie muszą zajmować się powtarzalnymi czynnościami dajemy im więcej czasu i energii na realizację bardziej skomplikowanych zadań.
Korzystając z usług automatyzacji procesów biznesowych możesz wiele zyskać. Im szybciej zdecydujesz się na wdrożenie nowoczesnych technologii w Twojej firmie, tym szybciej dostrzeżesz pozytywne rezultaty zastosowania tego rozwiązania!