Kilka powodów, dla których ważne jest monitorowanie ruchu na Twojej stronie internetowej

0
810
Kilka powodów, dla których ważne jest monitorowanie ruchu na Twojej stronie internetowej

Mimo postępu technologii prowadzenie strony internetowej nie jest łatwym zadaniem i wciąż wymaga ciężkiej pracy. Istnieje niezliczona ilość artykułów na temat tego, jak zwiększyć ruch na stronie www, a zbyt mały nacisk kładzie się na drugi koniec tego kija – monitorowanie ruchu. Kiedy wspomina się o monitorowaniu i śledzeniu ruchu na stronie www, ludzie zaczynają szukać tu i tam, ponieważ wiedzą, że będzie to dotyczyło liczb, a nie każdy jest geniuszem matematycznym, który kocha liczby. Jednak nie jest to tak przerażające, jak się wydaje.

Dlaczego powinno się to robić? Budowa strony internetowej i wdrażanie strategii marketingowych w celu przyciągnięcia ruchu to jedno z najważniejszych zadań dla osoby posiadającej stronę internetową, ale jak to zrobić, aby cała ta machina zaczęła działać? Przede wszystkim musisz regularnie śledzić statystyki swojej witryny, aby wiedzieć, co jest skuteczne, a co nie.

Główne powody śledzenia ruchu na stronie www to:

  1. Dowiedz się, jak skuteczna jest Twoja strategia marketingowa. Śledzenie liczby osób odwiedzających Twoją witrynę w określonym czasie pomoże Ci sprawdzić, czy Twoje strategie marketingowe mają wpływ na ruch na Twojej stronie www. Jeśli użytkownicy zachowują się tak samo jak przed rozpoczęciem nowej kampanii, oznacza to, że coś zdecydowanie nie działa.
  2. Skąd pochodzi Twój ruch? Możesz również zobaczyć, jakie jest pochodzenie ruchu na Twojej stronie internetowej. Skąd jest on kierowany do Twojej witryny. Możesz to zrobić za pomocą różnych narzędzi analitycznych. Każda firma w danym momencie stosuje więcej niż jedną strategię reklamową. Mogą to być reklamy na Facebooku, udostępnianie treści w mediach społecznościowych, reklamy PPC lub inne metody. Przyglądając się liczbom dostarczanym przez narzędzia analityczne które dostarczają wyżej wymienione metody możesz łatwo stwierdzić, które medium działa dobrze. Sprawdzaj regularnie statystyki i modyfikuj swoje podejście jeśli chcesz nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami.
  3. Zobacz, co lubią Twoi klienci. Poza dwoma powyższymi ważnymi czynnikami, analityka danych zbieranych przez narzędzia marketingowe może pomóc Ci zobaczyć, co dokładnie podoba się użytkownikom w Twojej witrynie i czym się zajmują spędzając czas na niej. Możesz na przykład sprawdzić:

a. Na jakich podstronach ludzie spędzają więcej czasu? Może odwiedzający są bardziej zainteresowani Twoimi opiniami niż Twoim blogiem, a może często szukają bezpośredniego kontaktu z Twoją firmą.

b. Co nie działa w Twojej strategii? Jeśli ludzie spędzają mniej czasu na określonej podstronie lub w ogóle opuszczają Twój serwis www po kliknięciu na jedną podstronę, oznacza to, że jest coś, co najwyraźniej nie działa. Możesz to poprawić, a może nawet całkowicie pozbądź się pewnych elementów, które odstraszają Twoich potencjalnych klientów. Niektóre elementy są zbędne w dzisiejszych czasach i sprawiają wrażenie iż strona została stworzona w sposób archaiczny.

c. Co lubią ludzie odwiedzając Twoją stronę www? Być może masz inną strukturę strony i niektórzy ludzie czują się bardziej komfortowo na jednym typie strony niż na innych, nawet jeśli zawartość jest prawie taka sama. To, co lubimy jako właściciele strony www, czasami różni się od tego czego oczekują użytkownicy.

4. Oceń swoją witrynę. Monitorując swoją witrynę, będziesz w stanie dowiedzieć się, czy są jakieś problemy techniczne lub inne problemy na Twojej stronie internetowej. Strona ze słabą nawigacją lub bez widocznych przycisków CTA będzie miała wyższy współczynnik odrzuceń. Jeśli strona w ogóle nie jest wyświetlana oznacza to że link do niej może być uszkodzony.

Identyfikuj problemy i pracuj nad rozwiązaniem problemów. Naprawiając je na bieżąco możesz stale przyciągać większy ruch do swojej witryny.

Z wyżej wymienionych powodów wynika, że monitorowanie ruchu na stronie www, może być szansą na stworzenie bardziej wydajnej strony www z bardziej przyjazną dla użytkownika treścią i ciekawszą strukturą nawigacyjną.

Dst Design Projektowanie stron internetowych
https://www.dstdesign.pl/
ul. Stanisława Leszczyńskiego 4/29, Wrocław
KRS: 0000240258
NIP: 8862804545

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj