Strona dla małej firmy. Jak zrobić ją małym kosztem?
Jesteś właścicielem małej firmy i chcesz założyć stronę internetową? Obawiasz się jednak, że koszty Cię przerosną? Podpowiadamy jak je ograniczyć i zyskać.
Każde przedsiębiorstwo potrzebuje reklamy – siły napędowej. A dziś by być widocznym nie wystarczą tylko ulotki, banery czy reklamy w gazecie. Współcześnie firma musi być widoczna w internecie. Bez tego ani rusz naprzód. Jak się do tego zabrać?
Strona internetowa dla małej firmy – a może najpierw fanpage?
Pierwszym krokiem do zaistnienia w sieci jest stworzenie fanpage na Facebooku. Taka inwestycja jest bezkosztowa i wymaga niedużego nakładu pracy i czasu. Jest to też szansa na dotarcie do znacznego grona odbiorców (niekiedy konieczna będzie płatna promocja). Jest to dobre rozwiązanie na początek. Jednak jeśli zależy nam na wyjściu poza media społecznościowe i przedstawieniu swojej oferty w formie strony internetowej pomocne mogą być różnego rodzaju kreatory i gotowe oprogramowanie.
Strona dla firmy budowlanej powstanie za darmowo, dzięki darmowym kreatorom
Strona dla małej firmy nie musi być bardzo rozbudowana. Do jej stworzenia możemy wykorzystać darmowe kreatory. Oferują one gotową grafikę i konkretny adres (to akurat może być minusem, jeśli chcemy dbać o kreowanie własnego, indywidualnego wizerunku). Jeśli zależy nam na zaistnieniu w internecie, ale nie przykładamy wagi do tego by się wyróżnić, to taka forma może być odpowiednia. W ten sposób może powstać strona internetowa firmy budowlanej, kosmetyczki, kwiaciarni. Właściciel nic nie zapłaci, a będzie mógł przedstawić informacje na temat działalności.
Strona internetowa dla firmy. Gotowe oprogramowanie to idealne rozwiązanie
Jeśli jednak chcemy pójść o krok dalej, to warte uwagi jest skorzystanie z gotowym systemów CMS jak WordPress. Taką stronę, przy odrobinie wysiłku i „googlowania” można „postawić” samemu. Nie musi być to także kosztowne (niektóre szablony są darmowe). Opłaty, które poniesiemy to koszt domeny i hostingu (i te mogą się zamknąć w opłacie rocznej 100-200 zł). W tym przypadku jednak będziemy musieli poświęcić sporo czasu by nauczyć się takiego oprogramowania, dlatego warte rozważenia jest skorzystanie z usług agencji multimedialnej, która pomoże nam w tym. Koszty realizacji takiego zadania w takim przypadku będą nieduże, a efekt gwarantowany.
Jak widać, wystartowanie z prostą stroną internetową dla małej firmy nie musi być ani kosztowne, ani trudne. Wystarczy trochę chęci, starania i czasu.